6 december 2016

Kerstwens voor een Kind / Geen Kind in Armoede

Aanstaande zaterdag 10 december 2016 van 12 tot ongeveer 14 uur gaat de PvdA Katwijk de straat op om aandacht te vragen voor het probleem van kinderen in armoede.

Dit vind plaats op de hoek van de Voorstraat/Princestraat in Katwijk aan Zee.

Aanleiding voor de actie is de 100 miljoen euro die het kabinet extra uit trok voor armoedebestrijding bij kinderen. Het geld is bestemd voor álle kinderen die in armoede leven, ook bij gezinnen die niet zo snel om hulp zullen vragen. Ook in Katwijk is veel ‘stille’ armoede. Ongeveer 1.500 kinderen kunnen niet volwaardig meedoen in onze gemeente. Er is geen geld voor schoolreisjes, sportverenigingen of muziekles. Ze krijgen niet elke dag een gezonde maaltijd. De PvdA Katwijk heeft armoedebeleid hoog op de agenda. Onlangs nam de gemeenteraad unaniem een PvdA-motie aan: Katwijk moet aanspraak maken op een deel van die 100 miljoen en daarmee kinderen die dat nodig hebben een steuntje in de rug geven. Daar zijn we heel blij mee.

Op 10 december organiseert de PvdA Katwijk een actie in het centrum van Katwijk aan Zee. We delen warme chocomelk uit en gaan het gesprek aan met mensen over (stille) armoede in Katwijk. We noteren ideeën, die we aan de verantwoordelijk wethouder gaan aanbieden. Ook Tweede Kamerlid Roelof van Laar zal aanwezig zijn.

Met warme groet,

Fractie en bestuur PvdA Katwijk

U kunt ook online meedenken! Klik daarvoor op de onderstaande link.