Grote opknapbeurt voor Rijnsburgse sportlocaties

Door Tijmen de Vries op 12 januari 2023

Iedereen moet kunnen sporten! Daarom worden de sportlocaties in Rijnsburg de komende jaren gerenoveerd of vervangen. Er komt snel een blaashal voor de Madjoe, waardoor de vereniging nu zeker is dat er in het binnenseizoen overdekt kan worden gesport. Ook is het plan dat er een nieuwe sportzaal in Rijnsburg komt aan de Korte Vaart. Als de zaal er komt, moet deze goed toegankelijk worden voor sporters met een beperking.

Blaashal bij de Madjoe
Korfbalvereniging Madjoe krijgt een blaashal, een soort tijdelijke hal die makkelijk op te bouwen en af te breken is. De gebruikelijke sportzaal werd namelijk verkocht, waardoor de organisatie zonder binnenlocatie kwam te zitten. We zetten ons al langer in voor een oplossing voor de Madjoe en met de blaashal komt deze in zicht. De blaashal moet de komende 10 jaar zekerheid bieden dat er in de koude maanden gesport kan worden. Wel willen we meer weten over de toegankelijkheid van deze hal en het risico op schade, hierover gaan we de wethouder bevragen.

Een nieuwe sportzaal
De andere drie sportzalen in Rijnsburg krijgen ook een opknapbeurt. De sportzaal Het Waterbos wordt gerenoveerd, de zalen op de Katwijkerweg en Korte Vaart verdwijnen. In plaats van die twee zalen komt er – zoals het er naar uit ziet – één nieuwe zaal op de Korte Vaart. De PvdA wil dat de gemeente deze zaal samen met sporters met een beperking ontwikkelt. Een toegankelijk toilet of kleedkamer helpt al veel, maar het liefst zien wij dat iedereen goed kan sporten in deze zaal. Sporters met een beperking weten het beste wat er nodig is, dus de gemeente moet die goed betrekken.

Sporten verbindt
Door sporten blijf je gezond en maak je vrienden voor het leven. Iedereen heeft daar recht op en de gemeente moet dat mogelijk maken. Daarvoor moet je investeren in voorzieningen en sportverenigingen. Met de blaashal voor de Madjoe is er nu eindelijk zekerheid dat er het hele jaar kan worden gesport. Een nieuwe sportzaal in Rijnsburg is hard nodig, maar wordt pas écht inclusief als deze toegankelijk is en mensen met een beperking hier ook kunnen sporten.

Tijmen de Vries

Ik ben geboren en getogen in Rijnsburg. Wat het leven ook bracht, de gemeente voelde altijd als thuis. Sinds april van 2022 ben ik burgerlid namens de PvdA Katwijk en mag ik jou vertegenwoordigen bij vergaderingen! Kunnen leven in een sociaal, groen, en vrij land is zoveel waard. En wat vind ik het mooi om

Meer over Tijmen de Vries