Meer kwijtschelding gemeentelijke belastingen

Door Tom Reedijk op 28 februari 2023

Moeite met rekeningen betalen? PvdA-raadslid Tom Reedijk heeft samen met DURF en CDA vragen gesteld of het mogelijk is om een grotere groep mensen geen gemeentebelasting meer te laten betalen. Dat bespaart mensen in de knel een flink bedrag.

✉ Afgelopen week is bij veel mensen de aanslag voor de lokale belastingen op de mat gevallen. Dat is een fors bedrag. Eerder dit jaar besloot de gemeente daar soepeler om te gaan met mensen die wat meer spaargeld hadden, maar de inkomensgrens is nog steeds erg strikt. Als je nét meer dan de bijstandswet verdient, val je buiten de regeling en moet je alles betalen.

🌹 De PvdA wil al langere tijd dat deze regelingen ruimer worden. Zo is ook de inkomensgrens voor de energietoeslag verhoogd, zodat meer mensen die kunnen aanvragen. Reedijk: “In een tijd dat de boodschappen duurder zijn geworden en de energierekening is gestegen, zijn er steeds meer mensen die moeilijk rondkomen, of ze nou wel of niet een baan hebben. Wij maken ons al lange tijd zorgen om deze groep, die steeds minder te besteden heeft. De gemeente moet er voor deze mensen willen zijn om te helpen.”

Benieuwd naar onze vragen? Klik hier.

Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk