Matthijs van Tuijl voorgedragen als lijsttrekker

23 oktober 2017

PvdA-fractievoorzitter Matthijs van Tuijl heeft zich kandidaat gesteld als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Hoewel hij pas 29 is, zit Matthijs al sinds 2011 voor de PvdA in de raad. Daar combineert de geboren Katwijker zijn gedrevenheid en passie voor Katwijk met een uitstekende dossierkennis en goede debatteervaardigheden. Als lijsttrekker hoopt hij op zetelwinst bij de verkiezingen om het sociale geluid van de partij nog harder te laten klinken in de raad.

Sterke kandidaten uit Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg

Om hem hierbij te helpen komt de PvdA met een sterke en gevarieerde lijst, met twintig uiteenlopende kandidaten: van jong tot oud en van ervaren tot jong enthousiasme, afkomstig uit alle kernen van de gemeente Katwijk, en met één belangrijke overeenkomst: de vurige wens voor een Katwijk waarin iedereen gelijke kansen krijgt en niemand wordt vergeten.

Matthijs wordt ondersteund door nummer 2 op de lijst Nelly Smits, raadslid en voormalig wethouder uit Valkenburg, en nummer 3 Dick van Wielink, burgerraadslid uit Rijnsburg, die hun kwaliteiten al hebben bewezen in de Katwijkse politiek. Tom Reedijk (26) komt nieuw binnen op 4. Tom woont sinds een tijdje in Valkenburg, heeft al de nodige ervaring opgedaan in Alphen aan de Rijn en is sinds kort in de Katwijkse raad actief als burgerraadslid.

Vertrouwen in de gemeenteraadsverkiezingen

Op 1 november, op de ledenvergadering, maken de leden van de PvdA Katwijk de definitieve beslissing over de lijst. Matthijs van Tuijl is blij met de keuze van de kandidaatstellingscommissie: “Ik ben erg trots op deze mooie lijst en ik heb er heel veel zin in om met dit fantastische team te gaan voor gelijke kansen voor iedereen.”

Waar ben je naar op zoek?