Nelly Smits terug bij PvdA Katwijk

Door Tom Reedijk op 7 maart 2022

Nelly Smits heeft zich weer aangesloten bij de PvdA Katwijk. Dit betekent dat Smits terug is bij de partij waarvoor zij eerder jaren in de raad zat en ook wethouder was. Deze maand zwaait zij definitief af als gemeenteraadslid. Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart gaat ze stemmen op de PvdA-kandidaat uit Valkenburg: Tom Reedijk.

Nelly Smits: Duidelijk en oprecht

Smits zit sinds 1997 in de gemeenteraad en was tussen 2002 en 2006 wethouder in Valkenburg. In alle jaren dat ze politiek actief was is zij opgekomen voor de mensen die dat niet konden. Dat deed zij altijd op haar kenmerkende manier: duidelijk, oprecht en vasthoudend. Als wethouder was zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het Duyfrak. Door haar inzet is de kade van de Rijn voor iedereen toegankelijk. Eerder was al duidelijk dat Smits niet verder zou gaan als raadslid na de komende verkiezingen.

Meer betaalbare woningen, meer groen

Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart gaat Smits stemmen op de nummer 2 van PvdA-kieslijst Tom Reedijk. Smits roept anderen op dat ook te doen:

“Tom is mijn opvolger en hij woont in Valkenburg. En de afgelopen jaren heeft hij laten zien dat het bij hem in perfecte handen is. Ik stem op Tom, en ik hoop anderen ook!”

Tom Reedijk:

“Ik ben heel blij dat Nelly weer terug bij ons is en ons helpt Katwijk socialer te maken. Wij willen dat er meer betaalbare woningen komen, bijvoorbeeld op Valkenhorst. Maar ook dat onze dorpen veel groener worden door 14.000 bomen te planten. Als je dat ook vindt is het belangrijk dat je sociaal stemt. En dat kun je doen door op 16 maart op de enige linkse partij van Katwijk te stemmen: de PvdA!”.

Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk