Nieuwe plek voor Volkstuinvereniging Valkenburg

Door Tom Reedijk op 26 mei 2023

🌱 Goed nieuws! De Valkenburgse Volkstuinvereniging ‘De Kwaaie Margen’ krijgt een nieuwe plek in de Mient Kooltuin. De raad stemt volgende week over het plan voor de verhuizing. De PvdA is blij dat er nu eindelijk duidelijkheid komt voor de volkstuinvereniging en steunt het voorstel.

🏘 Op de plek waar nu de volkstuin zit komen de eerste woningen van Valkenhorst. Daarom moeten zij verhuizen. Lange tijd hebben zij in onduidelijkheid gezeten of er überhaupt een nieuwe plek voor ze was. Reden voor ons raadslid Tom Reedijk om de afgelopen jaren vragen te stellen over de voortgang en pleiten voor een nieuwe plek.

🤝 Die is er nu: in de Mient Kooltuin, vlakbij Panbos. De gemeente zorgt ervoor dat het terrein gereed is voor de vereniging. De bedoeling is dat de verhuizing voor december dit jaar plaatsvindt. Zo zorgen we ervoor dat er snel betaalbare woningen kunnen worden op Valkenhorst en een prachtige Valkenburgse Vereniging behouden blijft.

Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk

Waar ben je naar op zoek?