15 februari 2016

PvdA Katwijk peilt behoefte buurthuis Katwijk Noord

De gemeenteraad van Katwijk heeft besloten dat er in iedere kern van de gemeente, ook in de Hoornes/Rijnsoever, een buurthuis zou komen. Inmiddels heeft de gemeente vorig jaar besloten dat er in de andere kernen wél een buurthuis komt, maar niet in Katwijk Noord. Zonder dat daar degelijk onderzoek naar gedaan is heeft de gemeente bepaald dat er “geen behoefte bestaat” aan een buurthuis. De PvdA Katwijk vindt dit geen goede gang van zaken en doet daarom zelf onderzoek met een online enquête. Deze enquête is tot vrijdag 26 februari in te vullen via het internet. Daarmee hoopt de PvdA de ware behoefte voor een buurthuis boven water te krijgen.

In de enquête wordt niet alleen gevraagd naar de behoefte voor een buurthuis. Ook wordt er gevraagd naar datgene wat men graag aan activiteiten in het buurthuis wil zien. Contact met de wijkagent of buurtpreventie? Denksporten, kunst en muziek? Of misschien juist meer activiteiten voor jongeren? De PvdA hoort het graag. Daarnaast zijn suggesties voor de locatie van het buurthuis welkom. De resultaten van de enquête worden door de fractie meegenomen naar een wijkbezoek in Katwijk Noord. Dit bezoek staat over enkele weken gepland.

Tot die tijd hoort de PvdA Katwijk graag wat de echte behoefte is voor een buurthuis en roept de partij iedereen in Katwijk Noord op om de enquête in te vullen. De fractie maakt dan graag werk van de resultaten. De enquête is te vinden via de onderstaande link:

Katwijk Noord