PvdA op bezoek bij voormalig vliegkamp Valkenburg

Door Tom Reedijk op 7 september 2020
De gemeenteraad ging samen met Provinciale Staten van Zuid-Holland en de gemeenteraad van Wassenaar op bezoek bij het voormalige vliegkamp Valkenburg. Op dezelfde dag werd de samenwerkingsovereenkomst met het Rijk getekend.
? De komende jaren komen hier 5600 woningen
? Voor de PvdA enorm belangrijk: betaalbare woningen. Sociale huur en genoeg koop onder de NHG grens.
? En daarnaast een energieneutrale wijk. We bouwen voor de toekomst.
? Dit alles in een mooie groene omgeving en dat kan samen.
Fractievoorzitter Matthijs van Tuijl: ‘Als je er bent zie je weer wat een enorm gebied het is. Zo belangrijk om het hier goed te doen met betaalbare energiezuinige woningen en daarnaast veel groen’.
Als PvdA gaan we voor de inhoud. Er zijn nog veel uitdagingen waar we voor staan, maar wij hebben het vertrouwen in een goede uitkomst voor Katwijk.
Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk