PvdA presenteert grootste verkiezingslijst ooit: Matthijs van Tuijl lijsttrekker

Door Marieke Keyzer op 12 november 2021

De PvdA Katwijk heeft haar kandidaten voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen bekend gemaakt. Op de lijst staan maar liefst 46 mensen uit Rijnsburg, Valkenburg en Katwijk, waarbij 19 vrouwen zich verkiesbaar stellen. Dit is beide meer dan een verdubbeling van het aantal kandidaten ten opzichte van vier jaar geleden.

Matthijs van Tuijl (33 jaar) is opnieuw voorgedragen als de nummer 1 van de partij. Van Tuijl zit sinds eind 2011 in de gemeenteraad en neemt dus veel ervaring mee richting de nieuwe periode. De afgelopen tijd heeft hij laten zien dat je ook als eenmansfractie veel kan betekenen voor een sociale en groenere gemeente. Van Tuijl: ‘Het gaat er om in welke gemeente je jezelf thuis voelt. Wat mij betreft is dat een Katwijk met betaalbare woningen in een groene wijk. Dat is precies waar wij als PvdA voor gaan.’

De kandidaten zijn een mix van nieuwe gezichten en oude bekenden. Allemaal brengen ze ook een bak eigen ervaringen mee. Ervaring hoe is het om zelf zorg te krijgen of in de zorg te werken, zoals Tom Reedijk (nummer 2) en Anneke van der Sluis (nummer 13). Mensen die zich willen inzetten voor jongeren om een huis te kunnen vinden zoals Frits Grotenhuis (#4) en Richard Vink (#14). Ervaring hoe het is om in Katwijk te leven met een beperking, zoals Truus Gerse (#3) en Ynske Snelleman (#9). Mensen die zich inzetten voor groen en duurzaamheid, zoals Tijmen de Vries (#8), Jason Vergunst (#18) en Marieke Keyzer (#17), of zich inzetten tegen armoede zoals, Demmy van Noort (#10), Arianne Leijenaar (#5) en Co Viele (#46). Daarnaast wordt ook een levendig Katwijk niet vergeten. Met mensen als horecaondernemer Jan Haasnoot (#16) en Cor Guijt (#11), actief lid bij een van onze mooie voetbalverenigingen, gaat de PvdA ook daar voor.

Co Viele is verkozen als lijstduwer van de partij. Co zet zich al sinds jaar en dag met haar Voorraadkast in om mensen die geen geld hebben voor boodschappen te helpen. Dit doet ze geheel vrijwillig en met altijd veel humor. De PvdA is verheugd dat zij zich samen met de andere kandidaten wil gaan inzetten om een mooie verkiezingsuitslag neer te zetten.

1 Matthijs van Tuijl KATWIJK
45 Aad vom Hofe RIJNSBURG
46 Co Viele KATWIJK

Marieke Keyzer