PvdA wil dat er snel duidelijkheid komt voor Z&Pc Katwijk

3 november 2017

Binnen een kleine 6 maanden zal het nieuwe zwembad Aquamar haar deuren openen. Een moment waar iedereen naar uitkijkt. Onlangs werd bekend dat ‘Z&Pc Katwijk’, een gebruiker van het huidige zwembad Aquamar, zich zorgen maakt over haar toekomst in de nieuwbouwlocatie van Aquamar. Er leven bij de zwemclub grote  zorgen over de verdubbeling van de huurprijs voor minder zwemwater. Daarnaast blijkt er nog geen duidelijkheid te zijn over de huur van een nieuwe clubruimte. Dit alles heeft tot gevolg dat de zwemclub zorgen heeft over haar continuïteit.

Het heeft de PvdA verbaasd dat er zo kort voor de opening van het nieuwe zwembad, onduidelijkheid is ontstaan over de continuïteit bij één de belangrijkste toekomstige gebruikers van dit pand. De PvdA is daarom benieuwd naar het proces wat tot op heden is gelopen en wat er gedaan word om de onduidelijkheid weg te nemen bij Z&Pc Katwijk. We vinden het belangrijk dat sport en bewegen blijvend gestimuleerd wordt in de gemeente Katwijk. Een goed toegeruste accommodatie is hierin belangrijk maar moet dan wel gebruikt worden. Mede hierom heeft de PvdA-fractie vragen gesteld aan het college.

Waar ben je naar op zoek?