~ Inleiding en hoofdpunten (incl. Verkiezingsprogramma)

Wat voor gemeente willen wij zijn? Gaan we voor villa’s of voor betaalbare woningen? Investeren we in stoepen of in mensen? Geven we ruimte aan maatschappelijke initiatieven en ondernemerschap, of houden we de luiken dicht?

De PvdA staat voor een gemeente Katwijk waarbij mensen centraal staan. Waar we omzien naar elkaar en waar de gemeente faciliteert dat we kunnen omzien naar elkaar. En zelf actief ervoor zorgt dat mensen worden geholpen als dat nodig is. Rekening houdend met wat mensen zelf kunnen, want we willen het niet overnemen.

Op 16 maart 2022 is het woord aan jou: welke keuzes maak jij voor onze gemeente?

Stem je PvdA, dan kies je voor:

• Niemand in de kou! Een dak boven je hoofd en eten op tafel. Mee doen op school en aan sport. De PvdA werkt aan een gemeente die je ondersteunt als dat nodig is;
  • Betaalbaar wonen: Wonen is een recht. De PvdA zorgt voor voldoende betaalbare huur- en koopwoningen;
  • Groen rood: De PvdA wil meer groen en minder hittestress. De rekening voor de energietransitie wordt niet neergelegd bij de burgers die het niet kunnen betalen;
  • Een levendig Katwijk: De PvdA wil een meer eigentijds karakter van de gemeente Katwijk, zonder de tradities overboord te gooien. Met straks 80.000 inwoners is het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt in onze gemeente;
  • Zorg dichtbij mensen: De PvdA bouwt aan een samenleving met zorg voor iedereen, toegankelijk en dichtbij.

In dit verkiezingsprogramma lees je wat wij daarmee bedoelen. Als lijsttrekker van de PvdA Katwijk beloof ik je om, samen met jou, te bouwen aan een gemeente waar we naar elkaar omkijken, waar het fijn wonen is en waar we samen vooruit komen. Doe je mee?

Matthijs van Tuijl
Lijsttrekker PvdA Katwijk

Klik hier voor het volledige verkiezingsprogramma:

Verkiezingsprogramma PvdA Katwijk 2022-2026

Matthijs van Tuijl

Mijn naam is Matthijs van Tuijl en ik ben trots de fractievoorzitter van de PvdA in Katwijk te mogen zijn. Katwijk is de gemeente waar ik geboren en opgegroeid ben. Het is de plek waar ik me altijd thuis heb gevoeld en waar vrienden en familie wonen. Ik ben nu 35 jaar en in die

Meer over Matthijs van Tuijl

Waar ben je naar op zoek?