12 | Student & caissier

Mark van der Ent

"Minder tegen elkaar bekvechten, meer luisteren."
Mark van der Ent

Over Mark van der Ent

Ik ben Mark van der Ent uit Valkenburg, 20 jaar en student Geschiedenis. Ik sta voor een gemeente waarin we goed naar elkaar luisteren, verder kijken dan alleen onszelf, en inzetten op toekomstbestendigheid.

In Katwijk zie je te veel armoede en geslotenheid: we hebben een sterke ons-kent-ons-cultuur, maar we moeten ook meer naar de rest van Zuid-Holland kijken, om te zien wat er beter kan. Het onderwijs móet bijvoorbeeld beter, dat is in het Nederland van de toekomst onmisbaar. Even belangrijk is het kalmeren van ons gepolariseerde klimaat: minder tegen elkaar bekvechten, maar meer luisteren. Als laatste moeten we verder inspelen op verduurzaming: we liggen hier ontzettend kwetsbaar, dus we moeten écht van dat gas af!

Ik heb een bescheiden baantje als caissier bij de Hoogvliet, waarbij ik probeer die korte ontmoetinkjes toch wat gezelliger en persoonlijker te maken – praten kost geen moeite! Verder organiseer ik veel binnen mijn studentenvereniging in Leiden, en heb ik de Zicht op Valkenburg jarenlang bezorgd, en het verspreiden gecoördineerd.

In Valkenburg herkennen sommige mensen me al van de winkel, en in Katwijk heb ik jaren en jaren op ijsclub Voorwaarts gezeten, echt een prachtvereniging.

Ik ben een fan van alles wat oud is, en op een of andere manier bijzonder. Oude muziekapparatuur, auto’s, eigenlijk alles wat een geschiedenis heeft! Verder ben ik een kattenmens, en kan ik tussen alles door genieten van goeie stand-up comedy.

Samen kunnen we op 16 maart kiezen voor wat echt belangrijk is. Voor een overheid die naast mensen staat en luistert naar wat er speelt in onze straten en buurten. En voor fijne, groene en veilige wijken. Doe je mee? Kies dan op 14, 15 en 16 maart voor de Partij van de Arbeid.

• Klik hier voor ons verkiezingsprogramma
  • Nieuwsgierig naar de andere kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen? Klik hier

Waar ben je naar op zoek?