31 | Oud-bestuurslid FNV & vrijwilliger 'de Wilbert' en 'Vlietstede' hospice

Peter van der Nol

"Rood in Katwijk, dat heeft wel iets, tussen al het groen, en het wit van de kerk."
Peter van der Nol

Over Peter van der Nol

Ik ben Peter van der Nol, 77 jaar. Ik ben opgegroeid in Den Haag en woon op het moment in Rijnsburg. Sinds de jaren ’70 ben ik al actief voor de PvdA en ik heb in het bestuur van de PvdA Rijnsburg gezeten.

Tegenwoordig ben ik gepensioneerd, maar ik blijf betrokken. Zo doe ik vrijwilligerswerk voor de Wilbert en Hospice Vlietstede. Ook zat ik in het bestuur van FNV Senioren Leiden/Rijnstreek.

Van professor tot arbeider: we zijn allemaal gelijk. Dat spreekt mij het meest aan in de PvdA. De plaatselijke politiek is belangrijk: dichtbij de kiezer, begrijpelijke taal en vertalingen maken waarom een bepaalde beslissing genomen wordt, inclusief de voor- en nadelen. Zolang de landelijke politiek niet op ons bezuinigt, kunnen wij aan de weg timmeren.

Voor mij blijft de PvdA relevant en noodzakelijk, omdat de sociale voorzieningen steeds schaarser worden en er nog veel te veel armoede is in Katwijk. De kloof tussen arm en rijk moet zeker worden gedicht. Voorkom de tweedeling in Katwijk: kijk naar jong, oud en werklozen. In ons vaandel staat ‘STRIJDERS VOOROP’. Ook nu.

Ikzelf strijd tegen onrecht, en voor een schone en leefbare omgeving. We moeten betaalbare huizen bouwen, de marktwerking uit de zorg halen, verzorgingstehuizen terugbrengen en betaalbaar maken.

In Rijnsburg hebben wij vroeger als PvdA veel gestreden en ook veel overwinningen geboekt, zelfs een wethouder geleverd; in Katwijk stonden we op de markt, gingen we met bezoekers in gesprek en hebben we leden geworven. Dat actieve, harde werken: dat spreekt mij aan.

Rood in Katwijk, dat heeft wel iets, tussen al het groen, en het wit van de kerk. Soms is het vreemd, zo’n rode broeder in de gereformeerde kerk. Maar zo hebben we veel gesprekken kunnen voeren met arbeiders die het tóch moeten verdienen.

Samen kunnen we op 16 maart kiezen voor wat echt belangrijk is. Voor een overheid die naast mensen staat en luistert naar wat er speelt in onze straten en buurten. En voor fijne, groene en veilige wijken. Doe je mee? Kies dan op 14, 15 en 16 maart voor de Partij van de Arbeid.

• Klik hier voor ons verkiezingsprogramma
  • Nieuwsgierig naar de andere kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen? Klik hier