Geen vrachtverkeer in de Voorstraat.

Door Tom Reedijk op 17 oktober 2024

Geen vrachtverkeer in de Voorstraat.

De PvdA wil geen vrachtverkeer meer in de Voorstraat.

Het plan van het college is om de Voorstraat opnieuw in te richten, waarbij een deel wordt ingericht als fietsstraat. In een fietsstraat wil je toch geen vrachtwagens laten rijden?

Daarom pleiten wij voor een vrachtwagenverbod in de nieuwe Voorstraat.

Met straks een veilige fietsstraat in de Voorstraat hoeven fietsers die naar het Andreasplein en het strand willen, niet meer over de drukke en soms onveilig ervaren Zeeweg.

PvdA-raadslid Tom Reedijk: “Als je als gemeente een veilige route voor fietsers wilt aanleggen, dan moet je er zo min mogelijk zwaar verkeer, zoals vrachtwagens, doorheen laten. Ook hebben sommige bewoners last van scheuren in hun huis vanwege trillend zwaar verkeer. Daarom begrijp ik de zorgen van inwoners, die nemen we serieus door te kiezen voor een vrachtwagenverbod.”

Het plan van het college bevat ook punten waar wij het mee eens zijn, zoals meer groen en behoud van het huidig aantal parkeerplaatsen. Daarnaast wordt er rekening gehouden met het klimaat en de te verwachten zware regenval. Daar kunnen wij als PvdA zeker achter staan.

Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk