Geef Valken het onderkomen dat het verdient en red de huisarts voor Valkenburg!

Door Tom Reedijk op 13 maart 2024

Valken ’68 heeft een betaalbaar plan om zowel de kleedkamers aan te pakken en de huisartsenpraktijk Valkenburg te vestigen. De gemeente moet hier zo snel mogelijk mee aan de slag om de voorzieningen in Valkenburg op peil te houden. Ons raadslid en Valkenburger Tom Reedijk: “de gemeente moet doorpakken. Het kan niet zo zijn dat Valkenburg straks in 2026 zonder huisarts zit. En Valken nog steeds met verouderde kleedkamers zit.”

Goede voorzieningen

Valken heeft al jaren te maken met zwaar verouderde kleedkamers. Een aantal zijn ook afgekeurd en mogen niet meer gebruikt worden vanwege asbest. Met als gevolg: elke week weer een puzzel wie welke kleedkamer heeft bij deze bloeiende vereniging. De vereniging zal ook verder groeien door de bouw van Valkenhorst. Waarmee de druk nog verder toeneemt. Een ledenstop dreigt zelfs. Daarnaast moet de huisartsenpraktijk in Valkenburg eind 2025 vertrekken van de locatie aan de Hoofdstraat. De PvdA heeft altijd een punt gemaakt van goede voorzieningen in al onze dorpen en wil dan ook dat er actie komt.

Vaart maken

Valken heeft een plan om binnen het geld wat de gemeente beschikbaar heeft de kleedkamers aan te pakken en de huisarts voor Valkenburg te behouden. Tom Reedijk: “dit sleept nu al jaren voort. Valken heeft zich altijd meewerkend opgesteld en aanpassingen gedaan op eerdere plannen. Maar de tijd dringt inmiddels wel. Nu is het moment om te gaan voor het plan van Valken. Er hoeft door de gemeente geen extra geld in gestoken te worden en de huisarts blijft als belangrijke voorziening voor het dorp behouden. Daarom staan wij staan als PvdA achter dit plan. We roepen de gemeente op vaart te maken met dit plan.”

Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk