Meer Katwijkse werkplekken op Unmanned Valley

Door Tijmen de Vries op 1 oktober 2023

⚡Unmanned Valley is een veelbelovend stukje Katwijk. Dit bedrijventerrein op het oude Valkenburgse vliegkamp werkt aan nieuwe technologie voor drones. De gemeente investeert daar veel in, en daar mag best wat meer tegenover staan voor onze inwoners, vindt de PvdA.

💰De komende jaren blijft Katwijk het Unmanned Valley terrein financieel steunen met bijna een miljoen euro. Dat is nodig om de nieuwe technologie van de grond te krijgen. Dat trekt een hoop studenten en werknemers uit Delft en andere steden, maar het trekt nog weinig mensen uit onze gemeente. Na de investeringen is het doel dat deze bedrijven vervolgens zelfstandig worden en winst draaien.

👩‍🔧Toch is het een hoop publiek geld dat we erin steken. Op het moment worden slechts 13 van de 190 werkplekken gevuld door Katwijkers. Terwijl we voor de Katwijkse investeringen best wat mogen terugvragen. Bijvoorbeeld dat er meer Katwijkers komen werken, dat er open dagen komen voor Katwijkse scholen, en dat minstens de helft van de stageplekken door jongeren uit de gemeente wordt gevuld.

🏡Bovendien is de bestemming van het oude vliegkamp helder: wonen, recreatie en natuur. De PvdA wil zeker weten dat het werk van Unmanned Valley dit later niet in de weg gaat zitten. Uiteindelijk moet het terrein goed aansluiten op Katwijk: als dat het geval is, blijven we de bedrijven zeker steunen.

Tijmen de Vries

Ik ben geboren en getogen in Rijnsburg. Wat het leven ook bracht, de gemeente voelde altijd als thuis. Sinds april van 2022 ben ik burgerlid namens de PvdA Katwijk en mag ik jou vertegenwoordigen bij vergaderingen! Kunnen leven in een sociaal, groen, en vrij land is zoveel waard. En wat vind ik het mooi om

Meer over Tijmen de Vries