11. Kunst & cultuur

Kunst en cultuur zijn belangrijk voor iedereen. Samen kunst en cultuur beleven werkt verbindend. Dat vraagt om actief beleid. We investeren in projecten en stimuleren nieuwe initiatieven.

De basis voor culturele ontwikkeling leggen we op jonge leeftijd. Professioneel muziekonderwijs moet laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk blijven. Scholen moeten gratis naar het museum kunnen. De PvdA is voorstander van een sterke toekomstgerichte bibliotheek en bibliotheekvoorzieningen in alle kernen.

De gemeente Katwijk is op de lijst van UNESCO Werelderfgoed geplaatst. De vondst van het Romeinse legioenskamp in Valkenburg biedt een uitgelezen kans – en een verplichting – om het verleden te visualiseren. Ook voor Katwijk aan Zee zijn mooie plannen in ontwikkeling om het Romeinse verleden te verbeelden. Hiervoor kan een beroep op fondsen worden gedaan.

Waar de PvdA Katwijk zich sterk voor maakt:

• Alle scholen in de gemeente Katwijk krijgen gratis toegang tot de musea;
  • Behoud van cultuurplaatsen;
  • Toekomstgerichte bibliotheek met voorzieningen in alle kernen;
  • Valkenhorst krijgt een geheel eigen karakter door het Romeinse verleden te visualiseren in de nieuwe wijk.