Het moet veiliger op de Rijnmond

Door Tom Reedijk op 16 juli 2023

⚠️ Er word aan de Rijnmond te hard gereden door auto’s en de gemeente moet daar wat aan doen. In gesprek met bewoners hebben @raadslid.reedijk en @truusgerse gezien wat voor problemen er zijn. Wat onze raadsleden betreft kan de verkeerssituatie daar stukken veiliger met kleine aanpassingen. Daarom stelden zij samen met de ChristenUnie vragen aan het college.

🚗 De Rijnmond is nog niet zo lang ingericht als een gebied waar je niet harder dan 15km per uur mag rijden. Maar veel auto’s gebruiken dit ook als toegangsweg van de wijk. Het is dan niet goed duidelijk hoe snel je mag rijden, dus er wordt met gemak 30km per uur gereden. Hartstikke gevaarlijk, vooral voor kinderen. Want direct aan de weg grenst een speeltuin, wonen er gezinnen met jonge kinderen en is er een basisschool in de buurt.

🚧 Wat de PvdA betreft zijn er nog genoeg dingen die je kan doen om de situatie veiliger te maken. Zodat automobilisten snappen dat je hier zacht moet rijden en kinderen veilig kunnen spelen. En dat hoeven geen grote ingrepen te zijn. Te denken valt aan een lichte verkeersdrempel, een matrixbord of een hek bij de speeltuin

Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk