Geluidsoverlast N206 moet omlaag

Door Tom Reedijk op 8 augustus 2023

🔊 Al veel te lang geven inwoners die langs de N206 wonen bij de Hoornes aan last te hebben van geluidsoverlast. Inwoners moeten zeker kunnen zijn van een leefbare buurt. Daarom heeft @raadslid.reedijk vragen gesteld aan het college.

🛣 Woningen in de Hoornes die grenzen aan de N206 hebben te maken met geluidsoverlast. Er mag op dit stuk 100 km per uur gereden worden. Daarom zijn er in het verleden maatregelen genomen. Er is onder andere stil asfalt aangelegd. Bij schade aan het wegdek is gebleken dat de provincie stil asfalt dat gerepareerd moet worden vervangt met normaal, niet stil asfalt. Ook ligt het asfalt er inmiddels een tijdje waardoor de geluiddempende werking steeds minder is. wordt.

🦺 In 2024 wordt er weer nieuw stil asfalt aangelegd. Dit is alleen een oplossing als blijkt dat na verloop van tijd de geluidsoverlast weer stijgt. Daarom gaan de vragen die gesteld zijn onder andere over het nieuwe asfalt maar ook hoe het staat met het nemen van nieuwe maatregelen. Denk aan het verlagen van de maximumsnelheid naar 80 km/u. Hoewel het een Provinciale weg is, zou de gemeente er alles aan moeten doen om de geluidsoverlast van onze inwoners zoveel mogelijk te beperken. Zodat ze zeker zijn van een leefbare wijk.

Benieuwd naar de vragen? Gebruik deze link: http://bitly.ws/P6mT

Tom Reedijk

Sinds 2017 kan ik mijzelf Valkenburger noemen. Valkenburg is echt een fijn dorp om te wonen met een sterke eigen identiteit. Denk bijvoorbeeld aan de Paardenmarkt of het zichtbare Romeinse verleden. En de band met het voormalige vliegkamp. Maar dat zit ‘m ook in de kleine dingen: mensen die elkaar groeten wanneer ze elkaar tegenkomen

Meer over Tom Reedijk