PvdA verzet zich tegen opgeven windmolens

Door Matthijs van Tuijl op 3 juli 2023
⚡Niet je kop in het zand steken, maar zorgen dat we groene energie krijgen in Katwijk. Alle andere partijen in de gemeenteraad wilden stoppen met het plaatsen van windmolens naast de A44. Alleen de PvdA wilde dat de gemeente zelf de controle houdt en dit niet over laat aan de provincie Zuid-Holland.
🧐In het debat deed fractievoorzitter Matthijs van Tuijl een laatste poging om de raad te overtuigen. Het verzet van de gemeente betekent namelijk dat het doel om van de nieuwe wijk Valkenhorst een energieneutrale wijk te maken in gevaar komt. Dit terwijl we onze doelen als het gaat om het verduurzamen van Katwijk totaal niet halen. van Tuijl : ‘De tijd van wegkijken is voorbij, alleen met actie kunnen we het doel bereiken wat al zo ver weg is.’
❌Helaas kiest elke andere partij ervoor om de controle op te geven. De PvdA vindt dit onverstandig. Want zo verliezen we alweer een kans om ons aandeel te doen voor de energietransitie en vertragen we de boel alleen maar verder.
Zie hieronder de bijdrage van Matthijs:

Matthijs van Tuijl

Mijn naam is Matthijs van Tuijl en ik ben trots de fractievoorzitter van de PvdA in Katwijk te mogen zijn. Katwijk is de gemeente waar ik geboren en opgegroeid ben. Het is de plek waar ik me altijd thuis heb gevoeld en waar vrienden en familie wonen. Ik ben nu 35 jaar en in die

Meer over Matthijs van Tuijl