PvdA: Katwijk als sportgemeente voor iedereen

Door Tijmen de Vries op 7 februari 2023

De Katwijkse sport is springlevend! Op een avond als de Sportverkiezingen wordt dat weer eens goed duidelijk. Een hele avond om hardwerkende sporters, hechte verenigingen en mooie initiatieven in het zonnetje te zetten en te kijken naar wat de sport nodig heeft. Fractievoorzitter Matthijs van Tuijl, PvdA-raadslid Truus Gerse en burgerlid Tijmen de Vries waren er natuurlijk bij.

Altijd betaalbaar
Je moet altijd zeker zijn dat je kunt sporten. Daarom wil de PvdA sport zo betaalbaar mogelijk, want je portemonnee mag nooit de reden zijn dat je het veld niet op kan. De Doe Mee!-regeling, waarmee mensen met weinig geld een vergoeding krijgen o.a. om te kunnen sporten, is een goed voorbeeld. De PvdA wil zulke regelingen zo ruimhartig mogelijk maken en structureel: dat je dus elk jaar weer kunt rekenen op betaalbare sport.

Toegankelijk sporten
Sport moet ook toegankelijk zijn. In een interview met burgerlid @tijmendimple benadrukte hij hoe belangrijk het is dat verenigingen en de gemeente dat extra stukje moeite doen om ook G-sport de ruimte te geven in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Tijmen en Truus zullen dan ook op bezoek gaan bij verenigingen om te kijken wat er al gebeurt voor parasporters en te kijken wat er nog meer nodig is.

Alle soorten en maten
Tijmen benadrukte ook dat sport in vele vormen komt en dat kleine verenigingen ook een plekje in de spotlight verdienen. Zo noemde hij de Katwijkse Damclub: “Een tijdje geleden sprak ik iemand van de Katwijkse Damclub, die vertelde over hoe ze ook jongeren betrekken. Bijvoorbeeld met een wekelijkse jongerenavond. Het is zo tof om te horen dat ook zo’n kleinere club echt die moeite doet om sport voor iedereen mogelijk te maken. Daarvoor hoef je niet altijd het veld op, want sport komt in heel veel soorten en maten en er is voor iedereen wat.”

Eindelijk zekerheid
Ook stonden we deze avond stil bij de nieuwe blaashal voor de Madjoe. Met deze oplaasbare sporthal kan de vereniging ook in de koude maanden sporten, ook nu de vaste locatie niet meer beschikbaar wordt. Dat is precies de zekerheid die zo belangrijk is en waar de PvdA ook al langer voor vraagt. Kortom: goed nieuws dat die hal er komt.

Tijmen de Vries

Ik ben geboren en getogen in Rijnsburg. Wat het leven ook bracht, de gemeente voelde altijd als thuis. Sinds april van 2022 ben ik burgerlid namens de PvdA Katwijk en mag ik jou vertegenwoordigen bij vergaderingen! Kunnen leven in een sociaal, groen, en vrij land is zoveel waard. En wat vind ik het mooi om

Meer over Tijmen de Vries